U posljednje vrijeme kroz proces praćenja postupaka javnih nabavki (monitoring), Agencija za javne nabavke Bosne i Hercegovine je uočila lošu praksu na način da pojedini ugovorni organi pri provođenju osnovnih postupaka (otvorenih, ograničenih i konkurentskih zahtjeva za dostavu ponuda) a kada su predmet nabavke radovi, prave namjerne i svjesne greške u projektnoj dokumentaciji/tehničkoj specifikaciji koje se onda naknadno "popravljaju" odnosno "plaćaju" provođenjem pregovaračkih postupaka bez objave obavještenja za dodatne ili nepredviđene radove.
Pregovarački postupak bez objave obavještenja je najmanje transparentan postupak i treba ga koristiti izuzetno, samo u situacijama predviđenim Zakonom o javnim nabavkama, vodeći pri tome računa o utvrđenim posebnim uslovima za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja.
Dakle, potreba za dodatnim ili nepredviđenim radovima putem pregovaračkog postupka nikako ne bi smjela biti posljedica propusta ugovornog organa pri provođenju osnovnog postupka.
Takvim postupanjem se krše osnovni principi iz člana 3. Zakona o javnim nabavkama i u neravnopravan položaj se dovode svi oni učesnici postupka koji je prethodio osnovnom postupku, a na odgovarajući način se privilegira odnosno favorizira te na koncu i finansijski honorira ponuđač koji je izabran kao najpovoljniji u postupku koji je prethodio zaključenju osnovnog ugovora, s obzirom na seriju dodatnih ili nepredviđenih radova koja uslijedi nakon toga.
Sistem javnih nabavki u Bosni i Hercegovini je visoko decentralizovan, te ugovorni organi imaju proaktivnu ulogu, samostalno provode postupke ali i snose punu odgovornost za provedene postupke, odnosno za donesene odluke povodom postupaka javnih nabavki u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i podzakonskim aktima.
Ovakvi i slični slučajevi koji se konstatuju ili su već konstatovani u procesima praćenja, osim posljedično mogućeg pokretanja prekršajnog postupka, će se dostavljati u vidu informacije i nadležnim tužilaštvima na eventualno postupanje.